Pomyślałem, że podzielę się moim doświadczeniem w wymianie metalu wokół tylnej szyby przy użyciu świeżej blachy i nowego kanału z www.rustreplace.com, znanego również jako Belden Speed and Engineering. Mój '70 Nova to oryginalny samochód z winylowym dachem i sprawy się pogarszały.
Po pierwsze, oto kilka zdjęć przed usunięciem tylnej szyby i odklejeniem winylowego dachu. Zakreśliłem wszystkie dziury srebrnym markerem.
Zacząłem od przejechania po wszystkim drucianą szczotką, co otworzyło nowe dziury w cienkich obszarach, których początkowo nie widziałem. Grzebałem również śrubokrętem, aby znaleźć więcej złych miejsc, zanim zarysowałem obszary, które będę musiał załatać. Potraktowałem również cały obszar preparatem Rust Kutter, konwerterem rdzy na bazie kwasu fosforowego. Podobnie jak Ospho lub Krud Cutter, wykorzystuje on kwas fosforowy do przekształcania tlenku żelaza (rdzy) w bardziej stabilny fosforan żelaza. Pozostawił białą pozostałość na wszystkim, co będę musiał wyczyścić przed malowaniem.
W dolnej części zdecydowałem się załatać obszary wyciętymi kawałkami blachy, zamiast wymieniać cały panel. Najpierw wyciąłem prostokątne kawałki blachy 20awg, a następnie użyłem rysika, aby przenieść dokładny kształt na stary panel. Na koniec wyciąłem go kombinacją piły do karoserii i Dremela z maleńkim kółkiem tnącym.
Użyłem magnesów do spawania punktowego Eastwood, aby utrzymać kawałki łaty na miejscu podczas spawania punktowego. Te magnesy są bardzo mocne i bardzo przydatne, ale stwierdziłem, że trzeba być około cala od nich, w przeciwnym razie zakłócają spawanie i powodują dziwne rozpryski.
Kilka z nich wymagało zagięć, jak wzdłuż dolnej krawędzi tej łaty, gdzie oryginalny zagięty obszar był zardzewiały. Ważne jest, aby wyciąć wszystkie krawędzie rdzy, w przeciwnym razie spaw po prostu się przepali. Widać również małą dziurę po rdzy obok tej łaty, którą można by zaspawać bez łaty.
Do górnych i bocznych kanałów kupiłem prefabrykowane elementy z www.rustreplace.com. Przeszły już przez urządzenie do obkurczania, aby uzyskać krzywizny, ale trzeba je przyciąć, aby pasowały. Tak wyglądają niektóre z nich przed przycięciem.
Po pierwsze, oto kilka zdjęć przed usunięciem tylnej szyby i odklejeniem winylowego dachu. Zakreśliłem wszystkie dziury srebrnym markerem.
Zacząłem od przejechania po wszystkim drucianą szczotką, co otworzyło nowe dziury w cienkich obszarach, których początkowo nie widziałem. Grzebałem również śrubokrętem, aby znaleźć więcej złych miejsc, zanim zarysowałem obszary, które będę musiał załatać. Potraktowałem również cały obszar preparatem Rust Kutter, konwerterem rdzy na bazie kwasu fosforowego. Podobnie jak Ospho lub Krud Cutter, wykorzystuje on kwas fosforowy do przekształcania tlenku żelaza (rdzy) w bardziej stabilny fosforan żelaza. Pozostawił białą pozostałość na wszystkim, co będę musiał wyczyścić przed malowaniem.
W dolnej części zdecydowałem się załatać obszary wyciętymi kawałkami blachy, zamiast wymieniać cały panel. Najpierw wyciąłem prostokątne kawałki blachy 20awg, a następnie użyłem rysika, aby przenieść dokładny kształt na stary panel. Na koniec wyciąłem go kombinacją piły do karoserii i Dremela z maleńkim kółkiem tnącym.
Użyłem magnesów do spawania punktowego Eastwood, aby utrzymać kawałki łaty na miejscu podczas spawania punktowego. Te magnesy są bardzo mocne i bardzo przydatne, ale stwierdziłem, że trzeba być około cala od nich, w przeciwnym razie zakłócają spawanie i powodują dziwne rozpryski.
Kilka z nich wymagało zagięć, jak wzdłuż dolnej krawędzi tej łaty, gdzie oryginalny zagięty obszar był zardzewiały. Ważne jest, aby wyciąć wszystkie krawędzie rdzy, w przeciwnym razie spaw po prostu się przepali. Widać również małą dziurę po rdzy obok tej łaty, którą można by zaspawać bez łaty.
Do górnych i bocznych kanałów kupiłem prefabrykowane elementy z www.rustreplace.com. Przeszły już przez urządzenie do obkurczania, aby uzyskać krzywizny, ale trzeba je przyciąć, aby pasowały. Tak wyglądają niektóre z nich przed przycięciem.