Ik dacht dat ik mijn ervaring zou delen met het vervangen van metaal rond mijn achterruit met vers plaatwerk en een nieuw kanaal van www.rustreplace.com, ook wel bekend als Belden Speed and Engineering. Mijn '70 Nova is een originele auto met vinyl dak en de dingen werden slechter.
Eerst hier zijn enkele voorbeeldafbeeldingen na het verwijderen van mijn achterruit en het terugtrekken van het vinyl dak. Ik heb alle gaten omcirkeld met een zilveren stift.
Ik begon met het afnemen van alles met een staalborstel, waardoor er nieuwe gaten ontstonden in dunne gebieden die ik in eerste instantie niet had gezien. Ik heb ook met een schroevendraaier rondgepeuterd om meer slechte plekken te vinden voordat ik gebieden schetste die ik moest repareren. Ik heb het hele gebied ook behandeld met Rust Kutter, een fosforzuur roestomvormer. Net als Ospho of Krud Cutter, gebruikt dit fosforzuur om ijzeroxide (roest) om te zetten in stabieler ijzerfosfaat. Het liet een witte residu achter op alles, dat ik moet schoonmaken voordat ik ga schilderen.
Op het onderste gedeelte besloot ik om gebieden te repareren met stukken plaatwerk in plaats van het hele paneel te vervangen. Ik sneed eerst de rechthoekige stukken van 20awg plaatwerk en gebruikte vervolgens een scribe om de exacte vorm over te brengen op het oude paneel. Ten slotte sneed ik het uit met een combinatie van een carrosseriezaag en een Dremel met een klein afsnijwiel.
Ik gebruikte Eastwood-stiklasmagneten om de reparatiestukken op hun plaats te houden terwijl ik hechtte. Deze magneten zijn erg sterk en erg handig, maar ik ontdekte dat je ongeveer een centimeter van ze verwijderd moet zijn, anders verstoren ze de las en veroorzaken ze vreemde spatten.
Een paar hiervan vereisten bochten, zoals langs de onderste rand van deze reparatie waar het originele gebogen gebied weggeroest was. Het is belangrijk om alle randen van de roest weg te snijden, anders blaast de las er gewoon doorheen. Je kunt zien dat er ook een klein roestgat naast deze reparatie zit dat zonder reparatie dichtgelast kan worden.
Voor de boven- en zijkanten kocht ik voorgefabriceerde stukken van www.rustreplace.com. Deze zijn al door een krimpapparaat gegaan om de rondingen te krijgen, maar ze moeten worden bijgesneden om te passen. Zo zien een paar ervan eruit voordat ze worden bijgesneden.
Eerst hier zijn enkele voorbeeldafbeeldingen na het verwijderen van mijn achterruit en het terugtrekken van het vinyl dak. Ik heb alle gaten omcirkeld met een zilveren stift.
Ik begon met het afnemen van alles met een staalborstel, waardoor er nieuwe gaten ontstonden in dunne gebieden die ik in eerste instantie niet had gezien. Ik heb ook met een schroevendraaier rondgepeuterd om meer slechte plekken te vinden voordat ik gebieden schetste die ik moest repareren. Ik heb het hele gebied ook behandeld met Rust Kutter, een fosforzuur roestomvormer. Net als Ospho of Krud Cutter, gebruikt dit fosforzuur om ijzeroxide (roest) om te zetten in stabieler ijzerfosfaat. Het liet een witte residu achter op alles, dat ik moet schoonmaken voordat ik ga schilderen.
Op het onderste gedeelte besloot ik om gebieden te repareren met stukken plaatwerk in plaats van het hele paneel te vervangen. Ik sneed eerst de rechthoekige stukken van 20awg plaatwerk en gebruikte vervolgens een scribe om de exacte vorm over te brengen op het oude paneel. Ten slotte sneed ik het uit met een combinatie van een carrosseriezaag en een Dremel met een klein afsnijwiel.
Ik gebruikte Eastwood-stiklasmagneten om de reparatiestukken op hun plaats te houden terwijl ik hechtte. Deze magneten zijn erg sterk en erg handig, maar ik ontdekte dat je ongeveer een centimeter van ze verwijderd moet zijn, anders verstoren ze de las en veroorzaken ze vreemde spatten.
Een paar hiervan vereisten bochten, zoals langs de onderste rand van deze reparatie waar het originele gebogen gebied weggeroest was. Het is belangrijk om alle randen van de roest weg te snijden, anders blaast de las er gewoon doorheen. Je kunt zien dat er ook een klein roestgat naast deze reparatie zit dat zonder reparatie dichtgelast kan worden.
Voor de boven- en zijkanten kocht ik voorgefabriceerde stukken van www.rustreplace.com. Deze zijn al door een krimpapparaat gegaan om de rondingen te krijgen, maar ze moeten worden bijgesneden om te passen. Zo zien een paar ervan eruit voordat ze worden bijgesneden.